en efterlängtad galning utanför min dörr.

Efter lördagens samkvän så var det en ganska slagen hjälte som klev ur sängen igår morse. I princip hela söndagen spenderades nedbäddad i soffan och sträckan mellan köket och vardagsrummet var den längsta jag presterade under dagen. När wallanderfilmen på fyran just tagit slut och jag i godan ro satt och pratade med min baby i mobilen så plingar det plötsligt på dörren. Jag blev livrädd för jag känner ingen som brukar komma och hälsa på halv 12 på natten och när jag genom kikhålet i dörren dessutom inte ser något förutom att det står en person i trapphuset men som medvetet ställt sig utanför kikhålets utsyn så håller jag på att börja grina.

Som tur är har jag S kvar i luren och han tycker jag ska öppna dörren och ha kvar honom i luren fortfarande. Jag smyger återigen fram till dörren och ser att personen fortfarande står kvar och nu är jag säker på att det är en galning där utanför (okej,överdrift är ett av mina mellannamn ;) ) men bestämmer mig ändå för att öppna eftersom personen i fråga inte gått sin väg fast det gått flera minuter sen denne plingat på.

Så jag öppnar.
och där står S!! med mobilen i handen och skrattar åt sin livrädda flickvän. 4 dagar innan förväntat har han bilat ned efter avslutat arbetsskift. och efter att jag slagit honom lite så gick jag fatiskt med på att förlåta honom! :)

Dagens soundtrack: Jack johnson - Better together.

Kommentarer
Postat av: E

Men åhh. "S" är verkligen påhittig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback