Up and away.

Eftersom kursen i organisation och ledarskap visade sig vara oliidliigt tråkig så var valet mellan att sitta på en föreläsning vid namn "Hälso- och sjukvården som organisation i primärkommunen" eller åka hem en dag tidigare inte mitt svåraste. Organisation och ledarskap? Till mig och mina vänner, som alla råkar vara födda till en riktiga alfahonor? ;)

Igårnatt när jag och S kom hem till lappmarkerna upptäckte jag att min resväska låst igen sig av misstag. Där stod jag,utan nyckel och ännu mindre sifferkod och insåg att det var bara att börja prova sifferkombinationer. Att pricka rätt tre olika siffror där det finns 1- 9 att välja mellan på varje siffra leder till ganska många möjliga sifferkombinationer. Vad gör man i detta läge?
 Arrangerar en sprängladdning? helst inte. Hämtar en kofot? mjo kanske det.  Eller så ringer man sin mamma.

-få se nu,sa mamma. Din resväska....hm..prova 782 kanske?
Och självklart var det 782! Hur kan mammor allt liksom? Hur kan en mamma till fyra barn ha allt sånt i huvudet?,jag tror det är någonslags superkraft man utvecklar under de 9 månader man konkar runt sina knytt i magen. Det finns ingen som kan jämföra sig med en mams. Fast jag är 23 år fyllda och flyttat hemifrån för ett bra tag sen så säger jag fortfarande allt som oftast när det är ett knivigt beslut som ska fattas att jag måste "ringa och fråga mamma först".  Man blir nog aldrig riktigt vuxen.:)


Och påsken då? Inga direkta planer förutom att njuta,vara utomhus, umgås med de jag älskar och tycker om och försöka finna lite ro för själen. Jag tänker tillbaka på tidigare påskar med blandade känslor. Förra året var det snöstorm ute och känslokaos inne. Påsken två år före det var också den en blandning mellan sjungande glädje och rungande sorg. och min erfarenhet säger mig att det den bästa helgen får man i en stuga en bit bort från civilisationen,där stjärnor blinkar på himlen och snön knarrar under ens fötter när man måste smyga ut och kissa på natten. Där man eldar i kamin,somnar till eld som knäpper och knastrar och kan sitta flera timmar ute på en is och pimpla om dagarna. Men jag hoppas på solsken iår,både på in och utsidan.

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback