mellandagsrealisation.

Idag samlade jag ihop mitt entourage som numera går under smeknamnet "bamsingarna" och drog ut på mellandagsrea i Gällivare. Jag kom hem med tvål,ost,skinka,toapapper,mjölk och fil. Shop til´you drop liksom.
Vid en normal mellandagsrea brukar affärerna rea ut grejorna som funnits i affärerna före jul för att få plats med vårnyheterna men i Gällivare kör de på en annan taktik. Här plockar nämligen butiksägarna fram saker från förra sommaren,som säkert legat i något förråd någonstans och rear ut dem istället. Kanske med hopp om att de plagg vi ratade då på något sätt ska falla oss i smaken nu när det är 50 % rabatt på dem.

men man ska inte klaga! för billigt blir det och julklappspengarna ligger så fint kvar orörda i ett kuvert.
Imorgon ska jag göra ett gästspel på ett jobb där jag inte satt min fot på 3-4 år. Nu måste det verkligen vara personalbrist! :) Vi ses kåmpizzar!

Kommentarer
Postat av: Fia

haha det där konstaterade jag också idag när jag var och trängdes på JIVE. Vem fan vill ha ett linne från 2005?! Fulast är när de inte får sålt grejerna på rean, och hänger ut dem bland de "vanliga kläderna" igen, fast med REA-lappen bortklippt. Jäkla Gällivare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback