God bredbandssupport del 2.

Del 1 kan läsas här.
Min goda vän S har i princip ett år haft strul med att få igång sitt bredband. (detta är också lite synd eftersom jag har fått förfrågningar om hennes MSN av diverse karlar)
Efter många minuter med support kläcks det briljanta förslage av supportkillent;

-men har du ingen kompis som kan hjälpa dig med det här?

Say what? varför in i allra glödhetaste tror han att hon ringer support för egentligen?? för att hon så gärna vill ha någon att prata bort några minuter med? för att hon har massor av kompisar som står i kö för att hjälpa henne med bredbandet men att hon mycket hellre står i telefonkö i 32 minuter ? Jag vad vet jag liksom?

Några dagar senare ringer det på dörren och utanför står den utlovade "bredbandsteknikern" som S nu lyckats bråka till sig. Bredbandsteknikern i fråga presenterar sig så klämkäckt och börjar sedan prata på i ett tempo som får brudarna i ordjakten att framstå som lamslagna. Här börjar S ana oråd. När hon väl visat honom datorn och bredbandsuttag kryper sanningen fram;

-alltså jag jobbar som golvläggare egentligen,jag kan egentligen inte sånt här. Jag kanske måste ringa support?

Applåd Telia. applåd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback