att göra ingenting med inga alls.

Jag är så glad att jag inte är 15 längre! Jag hör diskussionen mellan min mor och min 15-åriga syster från nedervåningen.

mamma: var ska du?
syster: till malmberget
mamma: vad ska du göra där?
syster:ingenting!
mamma: varför ska du dit om du inte ska göra någonting?
syster: LÄGG AV!
mamma:vem ska du dit med?
syster: inga!
mamma: inga? vem är det?
syster: sluta fråga om allt
mamma: jag har min fulla rätt att fråga om allting!
mamma: åker du busse hem?
syster: men jaaaa!
mamma:när går den?
syster: vet inte!
mamma: missa inte den som sist då! när går den?

o.s.v   o.s.v  o.s.v....

Det är så skönt att vara vuxen och att ens mamma numera säger "men vad kul" när man berättar att man kom hem från festen först vid 4-snåret på morgonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback