Allt elände och vi.

Ibland när jag går in på Aftonbladets nätupplaga så har jag liksom bara lust att blunda och stänga ner sidan innan jag ens har läst de första rubrikerna.
Det är försvunna barn,det är knivhuggna barn,det är gruppvårldtäkter,det är pappor som gift sig med sina döttrar,det är trafikolyckor,det är dödsmisshandel,det är lurendrejerier,det är miljonsvindlar,det är nya skräcklarm om mat som ger cancer,det är misshandlade spädbarn,det är nya dödliga sjukdomar,det är sexsms som avslöjats och det är otrohet.

Ibland tror jag det hade behövts en tidning med bara solskenshistorier och goda nyheter. För det måste ju ändå vara så att trots alla hemskheter som sker så måste det ju ändå hända minst lika många bra saker varje dag?

nej nu ska jag dricka kaffe och äta smulpaj med min egen lilla smulpaj.
Jag har förövrigt lite ont i magen och enligt Aftonbladet kan det tydligen vara dold prostatacancer.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Visst var det aftonbladet som presenterade den där gravida snubben också..?
Du! Vi kanske borde läsa på journalisthögskolan istället, vi som har så livlig fantasi :)

Postat av: E

Ordet "nyhetsvärde" har fått en ny innebörd, kanske.

2008-04-09 @ 15:38:09
Postat av: Lillalillasyster

det finns faktiskt en tidning med bara glada nyheter, fick den som en provtidning i Stockholm.. kommer ej ihåg vad den hette men nyheterna var i stil som : Nu har X antal barn fått sitt hus uppbygt efter Katrina, djurhem får hemligt bidrag, Knatteligan i stockholm får åka till USA. osv

Så det finns hopp :)

2008-04-10 @ 17:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback