Björnen sover..kanske inte alls?

OS-tider. och på något underligt vis blir man helt plötsligt  jätteintresserad av tyngdlyftning och fäktning och romerska ringar. Jag råkade för någon dag sen slå på TV:n just när ett gäng simmare stod framåtböjda på pallarna för att just starta ett lopp. Jag stack fingret i sidan på min bättre hälft och utbrast för att vara lite retsam;
-OJOJOJ Vilka muskler! VILKA KILLAR!
-Ja,sa S. Men det där är tjejer som ska simma!

och det var det också.

Vi går vidare.
Jag ooch mor var nyss ute i skogen med hundarna. Vi begav oss upp mot Hirvas med vår egen Sirikråka och en lånad labrador som vi barnvaktar. Det var en härlig tur med klar luft och antydan till gula löv i träden tills vi drabbades av extrem björnfrossa där ute i vildmarken. Det startade med att vi började prata om älgar. och sen om björnar. och sen slutade det med att jag kände kalla kårar efter ryggraden,såg björnmammor i varenda snår och promenadtakten tillbaka till bilen var tillslut upp i en fart som hade kvalificerat oss till OS i gång!
Jag såg mig själv tala ut i NSD under rubriken "de mötte björnen öga mot öga" och innan vi var framme  hann vi  utforma diverse planer för hur vi skulle reagera och handla när björnen väl stod där framför oss.  Den ena planen var mer fantasifull än den andra. Jag säger bara FY FRANSSON OCH HUVVALIGEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback