en jul i våra liv.

Julhelgen har tagit slut och nu ska vi klämma in någon enstaka vardag innan det är dax att tutilura in det nya året. Vardagar är dock inte ett känt begrepp i min värld numera. För första gången på tre år är jag helt ledig,utan kommande tentor eller inlämningsuppgifter att fundera över. Bara helt igenom ledig, sådär så man inte har någon aning om det är onsdag eller måndag. Det är njutning.

Det har varit en fin och bra julhelg. Julafton spenderades först i kullen och sen på andra sidan med hela tjocka släkten. Farbror Inge tog hem den årliga turneringen i bordshockey för andra året i rad! På juldagen drog vi på våra tomteluvor och gick på dans och på annandagen skedde återhämtningen med hjälp av långpromenad, julmatsrester, födelsedagsmiddag och reunion med en hel massa tjejer som inte setts på länge. Det är det som är det bästa med julen tycker jag, att man hinner umgås så mycket! Det har blivit ett x antal omgångar TP här vid köksbordet på Krokis. Ibland med 3 flaskor vin som sällskap (då läste jag en fråga som ingen förstod - jag läste den igen och försökte verkligen betona orden på ett riktigt sätt. Sen upptäckte vi att jag hade kortet fel väg och satt och läste upp svaret som en fråga), ibland bara med övertrötta speldeltagare (här svarade någon "moped" angående ett mästerskap och en tävlingsform som utövas efter landsvägar.) Skrattat har man gjort vid båda varianterna iallafall!

Nu har lördagen blivit söndag och det är dax att lägga hatten på hyllan för idag. Hoppas ni har haft  och har det bra mina vänner och god fortsättning sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback