blahablaha och sen lite verklighetsanknytning på det.

Hur blev det såhär nu då? I onsdags lade våra lärare ut en hemtenta på nätet som jag hade planerat öppna upp här hemma i hemmets lugna vrå på onsdagmorgon och sen göra bort på sisådär en halvtimme över en kopp kaffe innan jag tog itu med min allt mer växande att göra-lista (Jo! jag har en sån!).
 Jag menar,kursen är på 2,5 poäng och vi har kanske haft 6 föreläsningar. hur omfattande skulle det kunna bli liksom?

haha. ja vad tror ni själva? nejjustdet.
enligt grov huvudräkning har jag väl lagt ner en sisådär 8 timmar på att få eländet klart. Jag upptäckte ganska snart att jag saknade ungefär hälften av alla böcker jag behövde så jag packade ner min dator och travade iväg till S,för att slå våra kloka huvuden ihop och äta en semla. Vi satt och knåpade i säkert tre timmar men sen vann det låga blodsockret och jag knatade hem igen. Idag fortsatte skrivandet på medicinska biblioteket  där något jag hade kunnat göra klart på 1,5 timme drog ut till sisådär 5 timmar blankt ungefär. Problemet är att man alltid träffar någon man känner på det där jädra biblioteket och det liksom är mycket trevligare att dricka kaffe. och fika. och äta lunch. och dricka kaffe istället för att svara på frågor om tvångsvård och deliriumbehandling.

Men nu är det iallafall klart. och så bra som jag är på att ordblajja med fina ord som egentligen inte betyder någonting,så hade jag kunnat ta anställning som talskrivare åt valfri politiker nu på stuberten. Ord som självbestämmande, stärkande, autonomi,omvårdnad,verklighetsanknyta och delaktighet står mig upp i halsen!

okej intresseklubben. jag hoppas att ni antecknande. Nu ska jag äta och byta gardiner i mitt kök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback