Det är ömsom vin,ömsom vatten..

..som min kära vän Sofia så klokt säger. Igår var det dock mest vin. och det känns idag,om man säger så.
Jag har haft förträffligt sällskap dygnet runt i 3 dagar nu så nu känns både sängen och lägenheten lite tom men helgen har varit trevlig som sjutton!:)
I fredags,efter att ha spenderat hela dagen på stan,nyrika med pengar som brände i fickan, drog vi ihop knytkalas på Kuratorvägen och åt pajer,sallader,bröd,kött och potatisgratäng som om det skulle bryta ut en mindre svält inom kort. Efter detta kånkade jag och syster hem en uppblåsbar dubbelsäng genom skogen till Nydalahöjd. Denna säng är så förträffligt skön så jag starkt överväger att sova på den istället för i min säng inatt.

Iallafall. Igår var vi laddade för fest kan man säga. Att jag fick spendera en del av förfesten med att handtvätta mina jeans i värdinnans badkar,iklädd trosor för att sedan rusa ner i tvättstugan,sno någon annans tvättid och paniktorktumla mina byxor är en annan historia. Jag är en handlingskraftig kvinna i krissituationer som denna!
Det är tur att man var i gott sällskap men typiskt nog dog kameran redan tidigt under kvällen. När jag tänker efter kanske det var lika bra det?;)
 
Sen blev det klackarna i taket och när jag skulle bege mig hemåt hittade jag inte ut från krogen utan hamnade  ute i deras kök med syrran i släptåg. men det är ju sånt som händer!
Nu väntar ny vecka. ska avsluta min kurs i psykiatri och sen tror jag baske mig att jag åker på semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback