jo...

Klockan är egentligen rätt tidigt,utekväll-tid mätt men här sitter jag. Snön vräker ner i umeå  och jag pulsade hem från bussen i en 2 decimeter snö och högklackat. Tidigare idag diskuetarde jag med mina klasskompisar om hur ovant det är för mig att behöva vara rädd när jag går hem ensam om nätterna. Jag har iofs lovat min mamma att aldrig någonsin gå hem ensam någonstans men vad gör man?? I gällivare är man aldrig rädd! I gällivare går man iofs aldrig hem ensam heller. man går aldrig överhuvudtaget ungefär. hahaha.
men här gör man det. speciellt när man bor på nydalahöjd som jag gör. älskade fina nydalahöjd. jag måste gå efter en gångstig genom skogen för att ta mig hit. som tur är är det en rätt trafikerad gångstig med mkt festglada människor efter men det händer ibland att man inte ser en själ framför sig och då är det inte så jädra lattjolajban att gå ensam genom en skog mitt i natten. hagamannen finns fortfarande ganska färskt i minnet. och just nu söker polisen en 30-årig kvinna som spårlöst har försvunnit här i Umeå. Det tråkiga är att kvinnor inte bara försvinner,de är ju liksom så att någon ofta har gjort dem illa. jag hatar det. jag hatar att vara rädd. jag hatar att ha få en puls på 190 så fort jag har en man som går efter mig på den ödsliga gångstigen. det är baske mig inte ok någonstans!!!!!

men nu är jag glad i hatten. Jag har levt rövare på schlagerdansgolvet. Jag älskar det! helt klart!:)
 men det är svårt att misslyckas med mina klasskompisar. Prova spela Tommy Körbergs "stad i ljus" på förfesten så får ni se!!! jag hoppade på första bästa buss hem från stan,tur som var så stannade den just utanför mitt hus. jag fick höra diskussioner om hur det är att vara gifta och sen skilja sig. Jag vill aldrig någonsin skilja mig när jag väl gift mig. men det krävs nog sin man för att få mig att våga gifta mig. trots allt.

hej o hå!


Men det skär i hjärtat när du ringer mig. Jag önskar jag kunde ha dig här på många vis. jag önskar du kunde ligga här tätt intill och att jag kunde få den där inre smärtan att försvinna. men det går inte. Jag kan inte skydda dig och jag kan inte rädda dig. det här är ditt krig och det enda jag kan göra är att finnas här som back up,men kriget måste du själv kriga. älskade älskade du. gråten kommer alltid vara min när du gråter. min dörr står alltid öppen för dig.

nu mina vänner,lägger vi hatten på hyllan för ikväll. kanske raderas detta inlägg imorgon. mycket möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback