brillorm. foureyes.flaskbottnar.

Jag sitter här och funderar på glasögon. Jag hade verkligen behövt ett par nämligen, men det har jag i och för sig gjort i flera år nu. Sist jag köpte glasögon så köpte jag ett par jättedyra eftersom jag tänkte  som så att om jag verkligen köper ett par jag vill ha som kostar skjortan så måste jag ju liksom använda dem. Jag vill inte räkna ut vad styckpriset för de få gånger jag bärt brillorna på min näsa skulle vara,det är bara sånt man blir bedrövad över. Dessa glasögon ligger  iallafall nu i badrumsskåpet och ser bra tillsammans med parfymerna och deodoranterna.

Men nu hade jag verkligen behövt glasögon. faktiskt. man är inte purung längre liksom!
Idag när jag satt och bläddrade i H&M-katalogen hos mor och far så frågade min pappa mig varför jag satt med näsan tryckt mot katalogsidorna. Då ska vi också komma ihåg att det liksom inte är så mycket text i en H&M-katalog utan mest stora bilder i färg. På jobbet är det likadant,när det larmar så får jag stå och kisa i flera sekunder för att se vad de röda siffrorna på displayen i taket visar för rumsnummer.

Jag surfar  glasögonsidor på intranätet. Jag har bytt strategi och söker efter ett par billiga brillor. Jag kommer ändå inte att använda dem.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Minns du hur kutryggade vi båda blev i takt med att c-uppsatsen skrevs..? (den är godkänd förresten, men det visste du säkert) Jag borde också skaffa brills, trots att jag ständigt hävdar att jag ser som en hök..hm.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback