together alone.

Efter blixt,dunder,hällregn och lite hagel så övergick den här dagen till en fantastiskt vacker kväll. Det hade varit en perfekt afton för att hoppa i bilen och susa upp och fika våfflor i toppstugan på Dundret men eftersom det bara kommer förflyta 9 timmar mellan att jag gick från mitt jobb tills jag ska vara där igen så var jag tvungen att prioritera sängvistelse istället.
Igår fyllde goshi år och grannarna måste trott att jag var knäpp om de såg mig springa runt ute på vår lilla privata äng och plocka blommor klockan 6 på morgonen. Men fyller man år så är det klart man ska ha födelsedagsblommor på bordet när man vaknar!

Det har varit en arbetsdag som väckt tankar hos mig. Eftersom jag jobbar under sekretess så är det självklart inget jag kan lufta här men i ett arbete med människor så kommer man nog alltid träffa människor,i detta fall patienter,som stannar kvar i ens tankar efter arbetsdagens slut och endel livsöden lämnar föralltid avtryck i ens minne. Man kan nog vrida och vända sina tankar i all evighet med funderingar om man gjort allt man kunnat och vad som är rätt och fel men jag tror framförallt att det är väldigt nyttigt att man ibland får ett perspektiv på sina egna känslor,förhållningssätt,värderingar och faktist fördomar.

Men nu: sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback