sådärja ..

Igår i ett öltält så berättade en vän en grej,om honom, för mig och jag berättade sanningen,så som jag ser den, för honom. Nu i efterhand kanske jag var hård och kanske var det inte min uppgift att säga de där sakerna men jag tror inte på att bara säga "det blir nog bra,du ska se att det ordnar sig" , som så många andra tidigare sagt, när det inte alls kommer göra det. Vissa saker ordnar sig inte om man inte tar och skärper till sig!

Annars har det varit en härlig söndag utan de minsta känningar från gårdagen. Medan bror och S åkte ut till stugan för att hugga ved så hoppade jag i bilen under förmiddagen och åkte hem till mina föräldrar. Varma dagar ska man tillbringa på egen tomt och inte i lägenhet,så är det bara. Vännerna kom förbi och fikade blåbärspaj och sen hoppade jag och alla fyra medlemmar i familjen Israelsson-Möller studsmatta tills svetten lackade! Jag längtar, påtal om stugan, tills bastun blir klar där,då ska vi ha härliga kvällar med bastubad och hopp i sjön! Jag och S blev sedan bjudna på god sommarmiddag hos herr och fru Johansson-Rimpi.

Nåväl gott folk. Det var den helgen det. Nästa gång jag är ledig är om 12 dar. lajbans lajbans! :)

Kommentarer
Postat av: pirjo

.. och har man ingen krage att ta sig så får man skaffa sig en.

2008-07-21 @ 10:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback