Midsommar.


Det sägs ju att regn och midsommar liksom hör ihop på något sätt och så även detta år. Regn,rusk,åska och dunder.
En perfekt midsommarhelg att spendera på jobbet med andra ord!:) Det är fortfarande grått höstrusk utanför fönstret men det är ju lite mysigt att kunna tända fönsterlampor och värmeljus såhär i slutet av juni.

Både jag och S har spenderat helgen på våra respektive arbeten och det har varit två slagna hjältar här på krokvägen ikväll. Sov som slagna i soffan,klev upp när maten i ugnen var färdig,snabbåt och sen tillbaka till sängen för att sova två timmar till.

Igår skulle jag springa in på Domus och köpa mat att äta på jobbet innan jag började jobba. Jag kom ut med ögonskugga, rouge och nya örhängen....men upptäckte när jag kom fram till jobbet att jag visst glömt att köpa mat. Demens kryper verkligen neråt i åldrarna.

Vad var det nu jag ville med detta inlägg på denna blogg? (se,demensen där igen..) Jo just ja,jag ville ju bara önska er en fin midsommar såhär nu när den är över. Hoppas ni fick äta sill,dricka nubbe,binda kransar att ha i håret,plocka 7 sorters blommor och dansa goackacka runt midsommarstången. Men sånt kanske man bara göra i prippsblå-reklamen  där det aldrig regnar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback