tillbaka till vardagen.

Påsken är nu slut för iår. Jag har varit hemma i Gällivare i nästan två veckor men det känns bara som några dagar.
Det blev en kall vinterpåsk iår men vi har dragit på täckbrallorna och gjort diverse trevliga utflykter - med skoter,till farmor och till stugan. Det har varit fint även om solen inte riktigt lyckats värma så som den brukar.
Och mat har vi ätit. Hos mödrar,svärmödrar och födelsedagsbarn på 81-år!:)
S & M har fått prova på finska påsktraditioner som Memmi men jag ska erkänna att det inte kommer vara något som kommer stå på mina egna påskbord. Farmors "lanttulaatikko" (kålrotslåda) är dock så god så jag nästan blir tårögd! Det var fart på min lilla farmor som vanligt. Vi pratade om solarium och TV-programmet "Rent hus" och hon utbrast "voi herrajesus" med jämna mellanrum. :)

det är så det är mina vänner. Jag är tacksam för att ett litet hjärta har fått slå med lugna trygga slag den där påsken. I know I have no money, but I feel as I rich as I can be.
Klockan börjar närma sig småtimmarna. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback