foureyes forever.

I flera veckor har jag laddat för mitt optikerbesök som ägde rum idag. Jag har vetat att min syn har blivit sämre,jag har tyckt att jag faktiskt blivit en trafikfara och har t.o.m plockat fram mina glasögon!
Hela kvällen innan har vi skämtat om blindhundar,vita käppar och brillormar. Idag kom jag till brilldoktorn,han satt mig i den där ögonmanicken och förhörde mig på bokstavsrader. Han sa "hmm" här och "jahaja" där och jag gjorde mig mer och mer förberedd på att  få höra hur fasen jag kunnat gå omkring så länge med så katastrofalt dålig syn. Det var nästan så jag skämdes sådär när jag inte såg om det var ett C eller ett D som var sista bokstaven på raden.

Brilldoktorn kopplar lös mig från ögonmanicken och säger;

-de glasögon du har nu har inte en siffra rätt i styrka som stämmer med dina ögom.

-Jaha säger jag,och ser framför mig hur han plockar fram ett par flaskbottnar som jag i framtiden ska vara tvungen att bära.

-Du har perfekt syn!,säger han. Släng de där glasögonen!

Jag behöver alltså inga glasögon. Jag har nästintill perfekt syn? Det var så snopet så jag nästan tjatade till mig ett litet synfel. Här lägger man ut 300 spänn på en synundersökning och så har man helt plötsligt hur bra syn som helst. Blåst på konfekten,det är vad jag känner mig! Nu går jag ut på dans! Jag och min höksyn!

Kommentarer
Postat av: Nabo

Jag kommer alltid tänka på dig när jag ser det här klippet ;)



http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.4325280

2008-09-15 @ 00:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback