helgövningar.

Det var nog en rackarns tur att jag lydde den gamla damens råd och gick och vilade på eftermiddagen,för hålligång..det blev det! Ja jädrar i lådan!
Tre kvinnor som lämnat män,barn,arbete och studier för att tillbringa helgen i min lägenhet,min nästsista helg som Umeåbo. Ja ni fattar ju själv! Jag har skrattat en hel del den här helgen,och efteråt också och de flesta aktiviteter har dessvärre dokumenterats flitigt både genom fotografier och videofilmer. Synd att jag glömt allt vad överföringssladdar heter i Gällivare..;)

Appropå ingenting. eller jo,appropå helgens övningar. Det är lustigt det här med sing star. I början när man kommer till festen så skruvar man på sig och säger "nejnejnej jag kan ju inte sjunga", -efter två glas vin känns det helt okej att köra en gruppsång till något lättsjunget med typ markoolio men innan kvällen är slut så tycker man plötsligt att ett solouppträdande med något av Sarah Dawn Finer är helt klart lämpligt. Gärna inför folk man inte träffat tidigare också. Med inlevelse. Jag säger som jag alltid sagt; det enda jag saknar är skam i kroppen!

Efter den här roliga helgen har jag tyvärr också förträngt mitt vardagsliv och det faktum att jag ska examineras i två heltidskurser den här veckan plus flytta ur min lägenhet. Det är besvärligt att inte prenumerera på en dagstidning när man ska flytta. Jag var nämligen tvungen att gå och köpa 6 nummer av expressen och aftonbladet för att ha något att linda in mitt porslin i. Tur att jag har S här som hjälper mig med detta elände plus att mor och far kommer ner till helgen. Jag gjorde en lista till min kära mor över saker de behövde ta med sig när de kom. Det två viktigaste var; mycket potenta rengöringsmedel samt ett glatt humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback