När Nonno kom till stan.

Idag anlände som sagt min vän Nonno till Umeå. Jag och S åkte ut till flygplatsen för att hämta det lilla livet och redan i bilen så beskrev jag åt S hur min vän skulle komma rusande genom vänthallen och med ett tjut kasta sig runt halsen på mig. Hon gör nämligen alltid så när vi ses efter att det gått alldelens för lång tid. S undrade om jag inte hade lite högtflygande tankar om mig själv och N´s stora saknad efter mig.

Det hade jag inte. Jag hann inte ens resa mig från plastsoffan vi satt och väntade på innan jag hörde ett tjut eka över ankomsthallen och Nonno kom rusade som en regelrätt dåre genom flygplatsen. Sekunden efter hade jag henne dinglandes runt halsen på mig i något som skulle kunna misstolkas som ett överfall men som faktiskt var en stor kram!

Nu har hon varit här i sisådär 2 timmar och hon har redan ingående hunnit lära min kära man allt hon kan om trosskydd och dess olika användningsområden. Tillexempel. Helgen har bara börjat. Ikväll blir det kräftskiva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback