On this rainy afternoon.

Idag när jag gick hem på eftermiddagen så började det helt plötsligt ösregna på mig från den himmel som hållt sig jämt gråmulen med lite duggregn under hela dagen . Jag tänkte vara smart och ta en genväg på en välupptrampad stig för att komma hem så fort som möjligt och undkomma regnet. Problemet var bara att den väl upptrampade stigen vuxit igen totalt under sommaren och jag kan meddela att det inte är så lyckat att vada sig fram i knähög växtlighet när det regnar för gräset är nämligen väldigt blött! När jag kom ut från min smarta genväg som skulle bespara mig blöthet så var jag så dyngsur att träningsbrallorna klistade sig mot benen och det silade vatten mellan tossingarna på mig!
Genvägar är senvägar, som någon snusförnuftig viktigpetter någongång kläckte ur sig!

Jag har en intensiv månad framför sig där jag ska lyckas kombinera vår slutpraktik samtidigt som jag ska gå i skola och jag får lite ont i magen när jag tänker på det. Jag kommer få endel riktiga långdagar där jag går hemifrån vid 8 på morgonen och inte kommer hem föränn vid 22 på kvällen. Men det ska gå! Det går såhär när man är en slacker som åker på semester istället för att gå i skola! ;) (Det är självvalt och det ger mig ännu mer ont i magen! )

Nu ska jag göra kväll här på nydalahöjd men innan jag tackar för mig vill jag skicka några rader till min kära vän som gör ett slutgiltigt försök att sluta röka nu. Bit ihop nu kompis,jag vet att du klarar det! Du gör det mest för att det är snuskigt dyrt att blossa men jag tänker mest på att jag vill att vi som 80-åringar ska kunna sitta på hemmet tillsammans och dra kiss och bajs-skämt utan rökhosta och svarta lungor! Du är bäst!:)

Puss och kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback