Påsk.

Glad påsk mina vänner,såhär när påskhelgen lider mot sitt slut. Jag har spenderat den här påsken på mitt arbete och har konstaterat att människor är sjuka precis lika mycket under påskhelger som andra dagar. Fullbelagd avdelning med helgbemanning (4 personer på 20 patienter) har gjort att man iallafall inte behövt få sittsår eller fundera hur man ska få tiden att gå under sin arbetsdag. Ortopeden var förbi en sväng på avdelningen på lördagförmiddag men var snart tvungen att stressa vidare p.g.a. av "alla underben han var tvungen att skruva ihop" nu när folk är lediga och ställer sig på skidor och sätter sig på skotrar. Imorgon är jag ledig och då ska jag baske mig ta mig själv i nackskinnet och måla klart listerna i köket! Jag hoppas ni haft en fin helg.

  
Påskris, f.d. påskhare och påsklunch.
(så lite påsk har jag trots allt hunnit med!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback