vargtimmar.

Pust. helgens nattskift är över. Man är inte gjord för att jobba 03.30 på morgonen,ni vet då man är så trött så det kryper i kroppen,hjärtat klappar och man nästan mår illa. På mina tidigare nattjobb bestod natten mest av att sitta av 10 timmar innan man fick gå hem men här är det ofta att göra i en jämn (eller väldigt ojämn) ström under hela natten. Det är bröstsmärtor,sömnlöshet,oro och förvirring som ska pareras. Inatt konstaterade jag och mina två arbetskompisar att idag skulle man försöka kliva upp tidigt - redan vid 12,kanske 13 för att komma i fas med dygnet igen under resten av veckan. S ringde hem och väckte mig vid 15. Skit också tänkte jag. Klockan 16.30 masade jag mig ur sängen och konstaterade att det för första gången, efter alla dessa heta dagar var höst i luften ute på balkongen.

Den här veckan blåser förändingarnas vindar i mitt och S liv. Jag har valt att se det som något spännande och något nytt. I slutet av veckan tror jag att jag styr kosan mot luleå och handlar lite höstskor. Nu ska jag försöka bli människa här igen.
Kram då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback