Stegmani.

Den stora stegtävlingen har dragit igång på jobbet den här veckan. Utrustade med våra nya stegräknare så ska vi bli det bästa landstingslaget i Sverige hade vi tänkt och det har utvecklats en smärre mani i arbetslaget! Steg - det är det första vi pratar om vi morgonrapporten och det här med hissåkande är ett minneblott när man efter arbetsdagens slut ska bege sig till omklädningsrummen 8 våningar ner. Helt plötsligt slåss vi nästan om att utföra arbetsuppgifter som bringar många steg på våra svarta små räknare. -JAG GÖR DET!, ropade tre av mina kollegor i munnen på varandra när det var en waranlista som skulle hämta från arkivet 4 våningar ner och när pappret i faxen tog slut flög jag upp ur kontorsstolen för att få gå och hämta en ny bunt från förrådet längst bort i korridoren. Bilen ställer jag längts bort på parkeringen och jag säger er,detta kan nog lätt utvecklas till något icke hälsosamt för de med anlag för besattheter.

Nej nu ska jag laga fiskgryta och sen blir det nog en promenad - jag har ju för lite steg för sjutton!
7098,7099,8000,8001.....hepp hepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback