en s.k. bergodalbana.

Min praktiktid fortsätter och jag pendlar mellan att vara sugen att läsa varenda vidareutbildning som finns till att vara helt förtvivlad,undra vad jag tänkte med när jag valde yrkesinriktning och vara beredd att lägga ner projektet och jobba som vårdbiträde resten av mitt liv istället. En jädra bergodal-bana med andra ord. Idag kändes det lite åt "jamen vårdbiträde duger bra för mig"-hållet men sen räckte det med några vänliga ord från en av undersköterskorna för att allt skulle kännas mycket bättre igen.

Igår fick jag vara med om något sjukt häftigt vid namn hemikolectomi. Ja jag flashar med svåra ord för bukoperation låter ju så vardagligt. men häftig var det,att få se hur det gick till i verkligheten,hur kirurgerna jobbar och hur man ser ut inuti kroppen. Jag fick stå på sidan om och titta på samt hjälpa till att höja volymen på mix megapol!

Nu:handla mat.

Kommentarer
Postat av: nonno

jaa du vet ju bästis, att ja är fascinerad över dig.. minst lika mycke som du är över modebloggerskorna.. fast på ett positivt sätt.. det är bra att du flashar med dina komplicerade ord som inegn annan förstår för det visar bara hur bra du är.. som jag sagt, du imponerar starkt på mig!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback