om lite stort och lite smått.

Idag började jag och min partner Sofia vår resa mot vår kandidatexamen i omvårdnad. Jag ger Sofias godisförbud en vecka nu när hon ska skriva C-uppsats med mig i 10 veckor. Idag,förutom lunch,så hann jag trycka i mig en redbull,kaffe,2 chokladbollar och en chokladkaka. Jovisst serni.
Jag misstänker att dessa 10 veckor kan komma att resultera i ett antal förtvivlade inlägg i den här bloggen men ni vet vad de säger, det som inte dödar det härdar.

Helgen som gick var lagom lugn för min smak. På fredagkväll åt vi sushi och drack en öl till och det var en fantastiskt fin kombination. På lördag gjorde jag ett besök på Umeå ridklubb och det var en ren fröjd att få sitta på en kall läktare och få höra begrepp som att byta sittben och rida på den stora volten igen. På kvällen skulle tjejerna ut och svira för att fira min namne. Jag deltog på förfest där värdinnan matade mig med kaffedrinkar men när de senare traskade iväg mot krogen för vidare festligheter så begav jag mig hemåt istället. Det var jag mycket glad för på söndagen.

Sen har jag lärt mig att ladda hem och packa upp filmer och TV-serier också. Tyvärr.
Jag som alltid skällt på de som laddar hem och ser hela säsongen av Grey´s anatomy i ett svep. Det har liksom varit min grej att man ska vänta till onsdagar 21.00 för att få se ett nytt avsnitt. Nu har jag sett fyra avsnitt på raken (och grinat till alla). Dumma dumma mig.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Howdy partner! (Det känns stort att bli omnämnd som paaartner. Partners in crime vet du).
Jag är fortfarande helt och hållet chockad över den dära hysteriska människan jag ringde idag. Hon lät nästan sådär desperat efter sommarpersonal att jag misstänker att jag får jobba själv hela sommaren om jag tackar ja...hm.
Och förresten! Den där chokladkakan var ju ett bakverk, sa vi inte så? ;) Huvva, hur ska detta gå? Mamma skrattade rätt ut när hon hörde om mitt godisförbud idag. Då vet vi ju var förväntningarna ligger..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback