stinkljus.

Gose,jag erkänner! du hade rätt angående doftljus. De är vedervärdiga,iaf de som luktar vanilj. Jag tänkte passa på att elda lite oanvända doftljus nu medan jag lever utan min bättre häft med den känsliga näsan några dagar men uusscchh och uurrkk och fykatten och blää säger jag bara. Redan när jag pillade loss plasten runt  ljuset (och här snackar vi stort blockljus och inte litet värmeljus) så kände jag att det luktade väldigt mycket vanilj men jag placerade det i min ljuslykta iallafall och körde på.

Efter bara någon minut stank hela lägenheten så starkt av wonderbaum att jag kände en tung huvudvärk börja picka bakom pannbenet och illamåendet började killa i halsen. Som om inte detta var nog så hade jag nyss lagat en grej med kontaktlim PLUS smort in mina torra händer med en billiga handkräm som luktar kvalmigt och konstgjort av vilda bär (ja de står så iallafall,vilda bär.) Alla dessa hemska dofter på en och samma gång,ni kan ju tänka er! och trots att jag nu har låtit balkongdörren stå vidöppen så tycker jag fortfarande att det stinker.

Jag har lärt mig en läxa. Nu är klockan snart 22.00 och en nattuggla som jag ska sätta igång och baka lite. Jag fruktar bara att bakverken kommer ha en bismak av  vanilj,kvalmiga bär och en touch av kontaktlim när de är klara.

Kommentarer
Postat av: elin

ojojdå vad huslig du är som bakar!

2008-04-22 @ 16:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback