bulgur.

Det finns viss mat som jag tvingar mig själv att tycka om. Men jag vet inte om jag gör det egentligen. En del mat måste man liksom tycka om nu för tiden. som bulgur typ. och couscous och allt vad det nu heter!

Jag och S är ju rätt omoderna så  vi äter fortfarande potatis och ris och makaroner till middag men idag när jag stod på Ica Supermarket (vilken affär föressten,varför ligger det alltid vatten på golvet där?) så bestämde jag mig för att köpa bulgur. Det var liksom dags nu kände jag.

Sagt och gjort. jag slängde ihop lax,romsås och bulgursallad när jag kom hem. Maten såg jättemodern ut men inte vet jag. Är det så gott egentligen? Smakar inte bulgur lite som..gröt?

S vägrar erkänna att han tycker Bulgur är äckligt. Jag har tjatat på honom hela kvällen för att få honom att erkänna det. Vi har en jätteskål med bulgursallad i kylen. Imorgon ska vi äta tacos.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha! Det är så roligt att du tar upp samma världsviktiga frågor som jag själv går runt och funderar på titt som tätt.. Mina föräldrar (särskilt mamma..) har nyligen sålt sin själ till bulgur-couscous-quinoa-gryn-trenden och jag fattar inte riktigt varför?

Hur gik det förresten med den där följetången du smsade om? Nyfikenheten är väckt här hos mig! Skriv Svar Snart Snälla Söta :)

2008-07-15 @ 00:45:38
Postat av: Pirjo

Kör på Quinoa istället, det är mycket godare. Och krydda ordentligt, annars blir det bara gröt.

2008-07-15 @ 09:39:31
Postat av: Fia

Bulgur är ju iallafall godare än quinoa, det smakar ju apjävel :)

Postat av: Pirjo

nej, nej, fia du har det helt om bakfoten! ;)

2008-07-15 @ 15:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback