om statistik och eventuell malaria.

Här sitter jag snart redo för bädden. Det har inte blivit många knop gjorda här på Rullstensgatan sen jag kom hem från skolan vid halv 16-tiden. Fyra timmar statistik kan ta musten ur den bästa. Jag tänkte baka men hade inte alla ingredienser och att gå den tio minuter långa promenaden till Ica kändes närainpå som en total omöjlighet. Vid en halv sekund nuddade jag vid tanken på att gå och träna och sola men den mest ansträngande aktiviteten blev istället att gå ut med papperinsamlingen. Håjaja mina vänner.

Nu på kvällen fick jag även skallebank samt muskelvärk  till råga på allt. Det första jag googlade då var ordet "malaria".
Vanligt förkylningsvirus säger ni? Det ska vi ICKET vara så säkra på hörninini.
 Det passar sig dessutom inte att bli sjuk med vare sig det ena eller andra just nu.

Nej nu ska jag nog bege mig mot lopplådan och läsa två sidor Lisbeth Salander. Mina klasskompisar skrattar åt mig när jag berättar om hur jag aldrig hinner läsa mer än två sidor innan jag somnar på kvällarna och att jag dessutom är så trött innan jag lägger ner boken så jag blundar med ena ögat medan jag läser.

Vi säger så. Imorgon ska det bli solsken och kallt sägs det. Sov gott!

------------------------------------------------------------------------------------

Och alldeles nyss fick jag lyssna till ditt skratt,
Och du berätta' att du saknar mig i natt, det gör jag med.
Det är så tyst nerifrån gatan som det aldrig annars är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback