Soffipropp.

Jag har just lagt mig under täcket med datorn på magen. Jag hör hur vår lilla fosterhund med en tass i taget smyger sig upp i soffan i vardagsrummet. Hon lyssnar för att höra om vi råkar märka vad hon håller på med för att sedan ta sats och graciöst svinga upp sin lilla hundkropp på divanen.

Soffan är föressten ny i vårt hem. En kväll när jag kom hem från jobbet så var vår behändiga soffa som vi köpte i Umeå nedmonterad (!) och uppburen på vinden (tror jag) och hade istället ersatts av en Toledo modell jättestor. Min kära bror håller på att tömma sin lägenhet inför höstens flytt och hade kommit på att vi absolut behöver en större soffa och därför kan ta hand om denna jättesoffa medan han skaffar sig en utbildning. Jag var också tvungen att bjuda honom på middag eftersom han råkat packa ner all sin köksutrustning - två veckor innan flytten! :)

Igår gick jag och brudarna på onsdagsdans. Hanna som numera är bosatt i Malmö bjöd in tjejgänget från förr och hade lagat fantastiskt mat med härkomst från mellanöstern. Det var mycket trevligt och vi hann avhandla många viktiga ämnen såsom brasilansk vaxning,det här med att skaffa barn med olämpliga fäder,fackavgifter,julfester och arvstvister.

Nu borde jag slå igen kikhålen- jag har på känn att det kommer bli rulle på jobbet imorgon. Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback