Are we humans or are we dancers?

Men så skönt det var att vakna upp imorse, pigg och utvilad och veta att man inte varit ut på dåligheter igår. För det var ju en sådan kväll igår vad jag förstår - då ungdomar är ute på ferst.
Söndagar som denna,då solen strålar och man vaknar upp pigg och har hela dagen framför sig, då förstår jag inte hur jag någonsin kan välja alternativet fest så man måste mörklägga lägenheten dagen efter och inte orkar masa sig ur soffan föränn tre på eftermiddagen. ;)
Missförstå mig rätt. Jag tycker fest är kul. det finns inte mycket som slår kalasen vi har när vi brudar samlas för att gå ut och slå runt. Men samtidigt så är det för mig inte så viktigt längre,det här med att gå ut på krogen och att man måste gå ut på storhelger och högtider. Jag har gjort det förr. Jag har gjort det sen man var en fjårtis på 16 barre där det krävdes två veckors planering inför den aktuella fredagen för att fixa folköl.

Istället spenderade jag kvällen med gullefjun. Vi åt tacos,skjutsade vänner som inte har förstår värdet av att kunna kliva upp kl 9 på en söndag (haha ;),tände ljus på kyrkogården och for och hälsade på familjen Rimpikoski för en kvällskaffe. Vi hade köpt med oss ett självlysande skelett till lilla J men när vi for hem så hade vi - trots instruktioner och insatser av fyra vuxna, inte lyckats få ihop det där jädra plastskelettet än!! Jag,som läst 5 poäng anatomi på högskolenivå fick bära hundhuvudet eftersom jag inte ens kunde säga vad som var fram och bak på bäckenet. Var fasen skulle lårbenen sitta fast liksom?? Efter det blev det hopp ner i bädden med Johan Falk på laptopen. Just lovely.

Imorgon bär det av till Kiruna för att skjutsa S och bror till flyget så de kan bege sig tillbaka mot Filipstad. Det tror jag ingen av oss tycker är särskilt lajbans. men snart är det jul igen. och till dess ska jag mest jobba tror jag.
Vi säger så. heej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback