Allt du behöver veta om..Moisturizing.

Min syster är en moisturizingmissbrukare. Hon har krämer för allt! det är ögonkrämer,handkrämer,dagkrämer och nattkrämer. Ibland radar hon upp alla sina produkter och ropar in mig och mamma på sitt rum där hon sedan ingående berättar om olika ingredienser,verkningar och prisklasser. Vi brukar även få lukta och provsmörja lite. Egentlligen är det inte det att hon behöver massa smörjor,jag tror mer det är de fina burkarna hon gillar.
I allafall.

Sist min kära syster var och hälsade på mig nere i Umeå så gav jag det lilla livet närapå en hjärtattack och jag tror fortfarande hon lider av men och lindriga chockskador efter den traumatiska händelsen jag utsatte henne för.
Senariot var följande;
Jag hade vänligt nog lånat ut min dusch åt snorvalpen och när hon kommer ut färdigduschad så frågar hon om hon kan låna en ansiktskräm av mig eftersom hon var torr i facet efter duscherandet.
 -Visst säger jag och viftar mot badrumsskåpet där diverse groomingprodukter samsas.

Några sekunder kommer E ut,lätt blek i ansiktet, med min exklusiva bodylotion från H&M (dyr är den oxå,24,50 svenska riksdaler) i högsta hugg.
-Säg inte att du använder den här som ansiktskräm?!, säger hon skärrat.
-Jo,säger jag. jag smörjer allt med den där..

Nu i efterhand förstår jag att detta var något otänkbart för en moisturizingjunkie som min kära syster blivit.
Dagen efter stormade hon Åhlens och sedan satt hon lyriskt hela bussresan hem och berättade om sin nya ansiktskräm med gurkextrakt ellervaddetnuvar. Jag var även tvungen att provsmörja lite,där på bussen,bland allt folk. Såhär i efterhand har även historier om hon,likt en alkoholist smygsuper i skåpen, ibland låser in sig på toaletten och pysslar med sin krämer. Dessa uppgifter kommer från en säker källa som är missbrukarens blivande sambo. Han är förevigt dömd till att ha sin deoderant ovanpå badrumsskåpet eftersom deras gemensamma skåp kommer vara fyllt med...ja just det,krämer.


image88
Ja,hon lär ju inte bli rynkig iallafall. Det lilla livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback