smidigt och enkelt och inget fungerar.

 Jag spillde just en stor kopp te över min odeklarerade deklaration och bankdosa till internetbanken. Det är så man jublar ihjäl sig som vi brukar säga. Jag skulle ta itu med min deklaration idag,det är ju så enkelt och smidigt nuförtiden när man kan göra det via internet med sin enkla och smidiga e-legimitation. Idag fungerade inte mitt e-leg och jag vet inte varför jag är förvånad.
För något år sedan övertalade CSN mig att bli försöksperson för deras nya system där man skötte allt via internet med hjälp av e-legget. I informationen de skickade mig berättade de att jag var utvald och ordet jätteenkelt och smidigt nämdes i varannan mening. Det slutade med att jag gjorde precis som man skulle och sen stod utan pengar på kontot medan mina klasskompisars konton fylldes och de drog ut på shopping och barhopping. Behöver jag säga att jag ringde CSN och krävde att få bli vanlig "papperskund" igen?

För någon vecka sedan hade jag några ärenden på apoteket och när jag lämnar fram mitt recept till kvinnan vid disken så knycklar hon ihop mitt recept (okej nästan) och meddelar mig att man numera minsann kan bli internetkund hos dem och inte behöver något uråldrigt pappersrecept. Allt hon behöver är att se min legtimation så hon kan registrera mig i datorn. Det är jätteenkelt och mycket smidigare säger hon.
 Det är här jag borde ha sagt stopp och "hördududu sakta i backarna och ge tillbaka mitt recept kvinna!" och satt ner foten liksom. Istället hör jag mig själv,väluppfostrad och en mes som man är,säga att "det låter väl bra"  och plötsligt står jag utanför apoteket,utan recept, och undrar vad som hände och inser  sorgsen att det var nog sista gången jag fick ut några piller och medikament därifrån...

smidigt och enkelt? Jag saknar tiden då man fortfarande fick pappersbiljetter hemskickade när man bokade en flygresa. men det var ju när jag var ung. på stenåldern typ..
image189

Kommentarer
Postat av: Frida

Ähum tack för påminnelsen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback