you look great!

Jag har en arbetskompis som kallar sig själv farmor och säger alltid "kom ska farmor visa" när någon av oss yngre frågar om råd eller ber om hjälp med någonting. Denna kvinna menar att "dagens ungdom inte förstår hur vackra de är!" Det är liksom synd tycker hon, att man lägger ner så mycket tid på att vara missnöjd med sin kropp och utseende när sanningen är att man kanske aldrig kommer vara så snygg som man är nu!
Ungefär som han den där Baz Lurhmann sa i låten "wear sunscreen";

"Enjoy the power and beauty of your youth;
oh nevermind; you will not  understand
the power and beauty of your youth until they've faded.
But trust me, in 20 years you'll look back at photos of yourself,
and recall in a way you can't grasp now how much possibility lay before
you and how fabulous you really looked.
You are not as fat as you imagine."

Min syster berättade ikväll om en tant på hennes jobb som fyllt 100 år (!) och ofta när hon får hjälp med att antingen klä av eller på sig utbrister; - Man är ju ganska snygg ändå!
Är inte det helt fantastiskt?
Samma tant hade en kväll på balkongen förnöjt sagt, -Elin,visst är livet ganska underbart ändå?

Jag älskar den där tanten fast jag aldrig träffat henne. Vi borde alla ha som mål att leva våra liv så vi kan känna att livet är underbart när vi på ålderns höst sitter på en balkong på ett äldreboende och att man förnöjt kan le när man tittar ner på sin rynkiga skrynkliga men välanvända kropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback