vinterland.

(Jag tänkte döpa det här inlägget till "bajsvinter",men jag kom på att det hade ju varit omoget.)
Om det finns någonting jag verkligen avskyr så är det kombinationen bilar/bilkörning och vinter. Speciellt när det är sådan vinter som det är idag utanför fönstret - snö och storm! Inatt hade jag haft i kupévärmaren i bilen vilket resulterade i att jag fick spetta mig in genom dörren i morse. När jag arg som ett bi stod och försökte hacka lös isen från framrutan så råkade jag ta sönder ena vindrutetorkare också. Lattjolajban sådär när snön vräker ner. Men det löste jag lite provisoriskt och sen var det bara att hålla tummarna hela vägen till Gällivare. När jag kom hem från jobbet för någon timme sen så höll grannen på att krångla sig in i sin bil genom bakdörren. Hon hade också råkat ha kupévärmaren på.
Jag ser inte framemot morgondagen då jag och min handledare ska ut på hembesök i byarna. Det känns som att risken för oplogade vägar finns?

Nej det här är en såndär dag då man ska stanna inne och det är min plan för kvällen. Det enda som saknas är en flaska julemust! S har trååkig eftermiddagsvecka så jag får roa mig själv här hemma. Jag tror jag ska skriva lite skolarbete och kanske betala räkningar. Det är det en perfekt dag för!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback