lör-dag.

Man blir allt lite kokkabongbong samt dagvild (heter det dagvild eller dagvill?) när man först är ledig i 2 dagar för att sedan inleda sin 5-dagars arbetsvecka såhär på lördageftermiddag. Landstingets skiftgång make no sense men man är ju van! Köket är färdigtapetserat och det är en ren fröjd att mötas av ljusa fina väggar istället för ljusgult varje gång man kommer in i köket på morgonen. Imorse var mor och far förbi och inspekterade och hade med sig prinsesstårta som hade en rykande åtgång. Min ömma moder for runt i lägenheten och vattnade blommor och propsade -med bara en mors envishet- att det visst fanns hopp för min döda orkidé som jag strategiskt gömt undan bakom en dörr. Hon gav mig även en ny blomma vid namn "lycklig Lisa" som nu står i vardagsrummet. Jag befarar dock att "lyckliga Lisa" ,liksom flertalet av mina krukväxter tenderar,snart kommer bli en "mycket olycklig Lisa".

Imorgon kanske man festar till det och promenerar till jobbet om vädret är fint och man inte smittas av den där förbaskade parasiten latmasken under natten?

Jajja intresseklubben,anteckande ni eller? Sov gott ungdomar.

Kommentarer
Postat av: Mirris

dagvill!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback