Från mig till er,ett riktigt gott nytt år!

Årets sista dag och årets sista blogging! Tack alla mina vänner för det här året,jag är glad och tacksam över att ha fått spendera det med er! Jag får alltid en lite svindlande känsla när vi står inför ett nytt år. Vad ska alla de här 365 kommande dagarna innebära för oss? Vilka är vi vid den här punkten nästa år? Jag tycker alltid man blirförvånad när man ser på TV-kanalernas tillbakablicks-program över året som gått. Tänk vad mycket som hinner hända på ett år,och tänk vad snabbt vi människor glömmer det som t.ex. hände i början av 2009. Eller som en viss person *host host* utbrast igår;
-Va? var det iår Michael Jackson dog?

Ikväll firar jag och S in det nya året i kullen hos Per och Ida med god mat och goda vänners närvaro. Känns som en avslappnad nyårsafton och det glädjer mig. Mat och vänner,vad mer behöver en människa? Jag har inte köpt nån ny klänning utan gräver fram nån gammal trasa från gaberoben.
2010 mina vänner. Låt oss vara friska och låt oss vara tillsammans. Igår när vi åt middag så fick alla säga varsin sak som betydde mycket för dem under det gågna året. Svaren blev blandade,allt från att ta examen från sjuksköterskeprogramet, resor och bastubygge till att få segla för första gången. Jag avslutar det här året med Marit Bergmans sång "This is the year".
You smile at me and you lead me to the dance floor
I can feel that something’s starting, starting soon
Been so tired, haven’t slept a night since 1994
Doesn’t matter now we’re on the move

’Cause this is the year, this is the year it all will happen
It’s finally here, I have been waiting all my life
So put on your coat, it’s time to go, it’s time for take-off
I think I can say without a doubt this year is mine

We stumble in the stairs, we’re in a hurry now
No time to see the last song with the band
’Cause the fireworks have started and the snowflakes shape my name
Don’t say a word now baby, take my hand

’Cause this is the year, this is the year it all will happen
It’s finally here, I have been waiting all my life
There’ll be no mistakes there’s just gonna be one big departure
This year I will do everything right, this year is mine.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback