Jul tvåtusennio.

Julhelgen är över och med tanke på hur mycket och länge vi förbereder innan för den så går den väldigt fort!:)
Om vi börjar bakifrån så var gårdagen,annandagjul, en mycket trött dag. Kan bero på att dagen före det,juldagen,innebar uppstigning 05.20 för jobb,mycket trevlig julmiddag med hela min bullriga släkt,utgång med de s.k. hemvändarna och sen hemgång när det inte längre var sent på natten utan istället tidigt på morgonen. Vi fick skjuts hem med en av krogens vakter när de stängt dansen och när jag och S slutligen snubblade ner i sängen så hade jag varit vaken i sisådär 23 timmar. Jag måste säga att det faktiskt finns bättre dagar att gå ut på dans än på juldagen,det är liksom alldelens för trångt?
så igår var vi trötta som sagt. Vi åt ytterligare en julmiddag hos Stefans mormor och morfar och sen var det raka spåret tillbaka hem till soffan. Elin,mackan och Sirikråka kom förbi och vi såg på Gladiator på TV. Jag såg väl en hel halvtimme av den 3 timmar långa filmen tror jag innan jag knoppade in på vardagsrumsgolvet tillsammans med hunden!
Ja just ja,jag höll på att glömma julafton. Iår firade vi ute i Skröven hos farmor med hela släkten på pappas sida precis som vi brukar. Vinnare i den årliga bordhockeytävlingen blev storkusin Simon och min 83-åriga farmor fick en mobiltelefon i julklapp som vi tränade henne med resten av kvällen. Iår fick jag den finaste julklapp jag kan tänka mig av S,ett litet litet paket som kan räcka precis hur länge som helst.
Så God jul i efterskott mina vänner. Nu firar vi snart in det nya året och gör det till det bästa hitills!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback