telefontid= stenålder!

Alltså,hur ska jag någonsin kunna få till ett samtal till en instans som bara har telefontid mellan 8 och 9 på morgonen?
De dagar jag har möjlighet att sova ut (typ när jag jobbar eftermiddag eller har ledig dag) så tänker jag baske mig inte kliva upp klockan 8 för att sitta i telefonkö. Jag trodde att jag kanske skulle kunna smita ifrån och ringa när jag jobbar förmiddag men har insett att det ska mycket till att få den tiden just mellan 8 och 9 då vi har som mest att göra med alla morgonläkemedel och ronder hos våra patienter. Varför kan man sköta allt utom just sånt här via mejl och internet? Hallå i holken 2009.

Kommentarer
Postat av: Liamputtong

Tell me about it!

Jag har fortfarande inte kunnat betala hyran denna månad för vi har inte fått någon hyresavi och när jag ringer för att rätta till det hela så - HÖR OCH HÄPNA - har hela HSB Umeå gått på semester, samtidigt!! 3 veckor!

Hur stenålders är inte det?? Som att hela Sverige skulle ha kvar industrisemestern och ha kontorsjobb där man lätt kan avvara 1 h varje förmiddag åt att sitta i kö? Jag blir tokig! Om man dessutom älskar "viktiga telefonsamtal" lika mkt som du och jag gör så blir ju inte saken bättre heller..;)

2009-07-18 @ 00:36:23
Postat av: Mirris

jag som jobbar i växel vet precis vad du menar. jag blir lika frustrerad som de som ringer, dag efter dag, och de enheter som har telefontid INTE SVARAR under den timmen de har!! dessutom är det de som kanske har mest akuta och komplexa ärenden som är svårast att nå, som hemtjänsthandläggare, socialtjänsten och överförmynderiet, som är svårast att nå!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback