Men vilken dag!

Men igår va? Vilken dag! Jag hade haft arbetshelg och innan jag blir ledig så arbetar jag ofta måndagförmiddag på det. Måndagar på en vårdavdelning kan inte beskrivas,de måste liksom upplevas. Utan att gå in på närmare detaljer och händelser så kan jag helt enkelt säga att det var en sån där mördarmåndag då jag knappt orkade klä på mig och åka hem när jag väl kom ner i omklädningsrummet.

Iallafall. När jag kom ut till parkeringen såg jag på långt håll att det satt något vitt ihoprullat under en av mina vindrutetorkare. AH Kärleksbrev tänkte jag direkt...inte. En parkeringsböter! På 500 spänn! I Gällivare där folk liksom parkerar i tredubbla led när de har viktiga ärenden på bolka eller vid tågstationen! ÄR NI NÅGONSIN OCH SER HUR FOLK STÅR PARKERADE VID TÅGSTATIONEN OCH SYSTEMBOLAGET ISTÄLLET FÖR ATT TERRORISERA LANDSTINGSANSTÄLLDA???? VA????

Ungefär så tänkte jag där jag satt i min bil och grinade en skvätt av ren trötthet. Såklart hade jag ju bara mig själv att skylla eftersom bötern var utfärdad eftersom jag hade ett ogiltigt motorvärmarbevis. MEN ÄNDÅ!!

Jag rafsade iallafall ihop bötern och började köra hem. Mitt blodsocker gränsade till hypoglykemi men jag tänkte att jag ändå skulle svänga förbi konsum för att hämta ut ett paket jag väntat på. Konsum var fullproppat med folk. Jag svettades i fjällräven och höll på att svimma i kön. När jag väl kom fram till kassan och fibblade upp avin på mobilen så insåg jag att jag var i fel affär! Mitt paket låg någon helt annanstans.

Jag var med andra ord smått grinfärdig när jag kom hem men idag kan jag skratta åt eländet och klämmer in den här härliga flashmob:en som jag lånade från
Emils sida. Jag älskar flashmob-danser!:)





Kommentarer
Postat av: Bultjens

Åh! Jag hade lätt velat vara hon som dansar själv i början - bananas!!

2009-10-28 @ 12:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback