Tillbaka.

71 miljoner till Gällivare från postkodmiljonären! Vilken rackarns tur att jag inte bor på det där postnumret,för då hade jag precis som nu inte haft någon lott och det hade ju varit gruvsamt!:)

I Tisdags återvände jag till lappmarkerna efter min lilla Sverigesemester. Dagen efter vräkte snön ner,min bil var stendöd,inga vinterdäck var bytta och det var bara att bära upp skinnjackor och sommarskor på vinden för att låta fjällräven ta deras plats.

Första veckan på min lilla semester spenderade jag i Filipstad hos min gose och min bror för att sedan styra färden vidare mot Göteborg där även min syster anslöt. Diskussionerna gick vilda på kvällarna i Filly och för det mesta var det jag och S mot min bror som bl.a. påstod att:

1. Om man råkar ha ett tuschstreck någonstans på kroppen så är det VANLIGT att kirurgen/ortopeden opererar en i fel kroppsdel.
2. Att hjärtat kan stanna om man dricker mjölk och äter blodpudding. Man måste dricka juice!
3. Att hjärtat kan stanna om man tar 2 st pronaxen.
4. Att Lill Lindfors är Lillbabs MAMMA!!

Ja ni ser.
Det var fantastiskt att få spendera några dagar med Nonno och Emil - två av mina äldsta och bästa vänner i glada Göteborg. Vi har imiterat och pratat som Maria Montazami ungefär hela tiden och antalet gånger vi var tvugna att påminna varandra om att "vi faktiskt var bland folk" var fler än en gång när diskussionerna och gapskratten blev för högljudda! Precis som det ska vara!:)

Idag har jag jobbat eftermiddag fast jag egentligen har semester ända till på måndag. Nu ska jag gå på bädden och kolla på kvalite-TV på webben. Hepåre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback