LCHF.

Om jag skulle få för mig att börja banta lite och följa någon diet så hade jag helt klart valt LCHF- grejen. Men MUMMA vad goda recept de har att erbjuda. Idag lagade vi fläskkotletter i ugn och de skulle ligga där inne och bada i en sås av;

2 dl creme fraice
3 dl vispgrädde
1 dl soja
2 tsk sambal olelek
4 vitlöksklyftor.

Bara att hälla över köttet och sen låta det stå i ugnen i en timme.
Ja ni hör ju. Att jag sedan struntade i low carb-delen och käkade sallad OCH ris till spelar ju ingen roll.
Jag ska starta upp en ny diet. High Carb High Fat (och så rör vi på oss sen istället) ska den heta! :)
Det ska som bekant vara gott att leva.

Kommentarer
Postat av: Nonno

Vad fantatstiskt att du också tänkt på den nya dieten high fat high carb.. det var precis vad jag kallade det för när jag bjöd in klassisarna på paltmiddag och tjatade "mer smör, mer smör, ni har för lite smöööör!!!"... det är en måltid som är helt enligt HFHC =)

2010-03-30 @ 21:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback