Om en tröttdag.

Här sitter jag i köket och pimplar kaffe. Jag har nu druckit tre koppar och måste nog prova på något annat snart för att mota iväg den här förlamande segheten som jag drabbats av. Idag är jag ledig efter att bara ha jobbat två skift efter min långhelg, ändå känner jag mig helt utpumpad. Jag skulle ljuga om jag sa att det här jobbet är det som jag trivts allra bäst på genom min yrkeskarriär och jag tycker inte om att jobba enbart för att tjäna pengar. Jag vill gärna att det ska ge mig något mer. Gårdagens arbetsskift innehöll så mycket energitjuveri av olika sorter och det är nog därför jag har låga nivåer av driv idag. Jag är iallafall glad över att jag har vågat prova något nytt och jag har lärt mig en hel del som jag kommer att ha nytta av i framtiden. I sommar väntar nya utmaningar på arbetsfronten.

I fredags hoppade jag och S iallafall in i Stanzan och brassade iväg till Stockholm för en liten minisemester. Vi hade absolut ingenting planerat för våra dagar där utan gjorde bara det vi hade lust till när vi vaknade på morgonen. Vi strosade på stan, åt god mat, satt på uteserveringar och promenerade Djurgården runt och tittade på hus som jag hade kunnat tänka mig att bo i om jag skulle råka få löneförhöjning. Jag saknar min hemtrakter i norr men något jag verkligen uppskattar med att befinna mig lite längre ner i landet är den härliga VÅREN. Grönt gräs, blommor och uteserveringar - sånt som vi annars brukar kalla för sommar.

Nej,nu måste jag ta mig själv i nackskinnet och släpa mig ut i hallen och tvinga på mig ett par skor. Friskluft är nog det enda som gäller. Annars får det bli soffan resten av dagen. Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback