Yoga.

Ikväll har jag påbörjat en kurs i medicinsk yoga. Min gulliga kollega Hanna är mitt uppe i sin utbildning till instruktör i detta och jag fick det fina erbjudandet att vara med i hennes träningsgrupp som hon leder medan hon utbildar sig.
Jag har aldrig varit - eller iallafall trott att jag inte varit - mycket för yoga, body balance och andra såna där långsamma träningsformer. Jag vill ju nämligen se estetiska resultat av de gånger jag släpar mig till gym, så därför väljer jag gymnastikformer som man är trött och svettig av när man är färdig. Men det här var perfekt!

Medicinsk yoga används bl.a. till patienter med högt blodtryck, hjärt och kärlsjukdomar men också till människor som drabbats av utbrändhet och depressioner. Jag gick dit med huvudvärk som var som bortblåst när jag gick därifrån. Jag tror många kan må gott av denna form av träning. faktiskt. Hanna berätta att de som ofta är spända i käkarna ofta även har spänningar i höfterna och där satt jag och kände det som om hon pratade om mig. Jag har pressat mycket tänder å senaste och i samma veva fått en låsning i höften. Hur visste yoga-gurusarna det?
En rolig grej att prova på är det iallafall, helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback