home is were heart is.

När jag just hade satt mig på tåget tillbaka till Umeå efter mitt "påsklov" hemma i lappmarkerna damp det ner ett sms från en kär vän. Det var ett sms som värmde hjärtat på djupet och avslutades med raderna;

"...det är alltid lika roligt när du kommer hem,och alltid lika tråkigt när du åker. Jag kommer sakna dig!"

Jag har hunnit umgås ovanligt mycket med mina barndomsvänner denna gång,och hur många roliga,härliga och fantastiska människor jag än lärt känna och pluggar tillsammans med här i Umeå så kommer de här vännerna alltid vara de som har ett eget vip-rum i hjärtat. För det är något speciellt med vänner man delat i princip hela sitt liv med,som man växt upp med,som känner en,vet vem man är och känner till ens bakgrund. Som man kan vara ocensurerad med och som finns med på samma kort som en själv föreställande allt från varandras 10-årskalas till lyckliga leende på skolgården den dagen vi tog studenten.

Så mycket roligt vi delat tillsammans. Så mycket galenskap och tokerier. Många resor och roadtrips i olika konstruktioner. Festkvällar och myskvällar. Så många kärlekar som kommit och gått. En del gemensamma tårar och faktiskt några svidande svek,men en grundmurad vänskap som bestått genom åren. och tänk vad livet valde olika vägar för oss.  
"...jag skulle inte vara den jag var idag utan dig" , skrev nonno åt mig och jag blev rörd till tårar.

Jag tycker det var nyss vi fyllde 18 och inte hade några som helst problem med att göra partymaraton 3 dagar i sträck. Jag tycker det var nyss man kunde säga orden "när jag blir vuxen vill jag..."
I sommar fyller två av mina bästa vänners döttrar 2 år med 5 dagars mellanrum.
Och helt plötsligt,utan att vi märkt det, så var vi vuxna.

       


Kommentarer
Postat av: E

Ida, du skriver så otroligt bra. Är det Ulf Olsson som har lärt dig allt detta?

Postat av: Ida

vi har mkt att tacka den mannen för! Tänkte faktiskt på han senast igår när Modo vann hockeyn. han skrev ju alltid om dem i veckobreven! haha

2007-04-14 @ 01:03:58
URL: http://novey.blogg.se
Postat av: E

Just ja. veckobreven och läs-schemat. Vilken lärare minsann! Nu är jag dock full och ska sova. Det är en ny dag imorgon och då väntar det bakispizza och andra aktiviteter! Byebye

2007-04-15 @ 04:12:15
URL: http://forss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback