om en känsla.

Det har regnat här i Umeå efter en varm vårdag. Jag gick ut och stod på balkongen ett tag och det luktade sådär underbart som det bara kan göra efter regn och solnedgången färgade himlen blodröd. I fredags när jag och några vänner skulle promenera ner till stan för att fika på kvällen så träffade vi två bekanta pojkar efter vägen. De hade klättrat upp på en liten kulle och såg oss när vi kom knatande efter gångstigen. Det slutade att vi satt där alla sex,på gräs som just börjat skifta i grönt,i en nästan smärtsamt vacker solnedgång och såg ut över Umeå i skymningen. Det dracks några folköl och de skrattade lite åt mig när jag förklarade hur "kär i livet" jag blev av såna här stunder.

Helgen innehöll också vårens första grillning och när jag till min glädje såg att fler och fler av mina klasskompisar går barfota i sina ballerinaskor så känns det som att våren faktiskt är här nu. och vi har klarat ännu en lång vinter.

Jag tänker inte ens låta det faktum att något jädra mähä hade snott min cykel så jag fick promenera hela vägen och komma en kvart försent imorse förstöra min lilla vårkänsla.

image42

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback