bostadsbrist.

Gårdagen spenderades med E,tillfälligt på besök frän götlaborg och Nonnon som förmodligen har ett av kommunens segaste jobb,vilket gjorde att vi var tvungna att åka till henne och dricka kaffe direkt efter vårat fika i pluppskogen. Jag och mina två vänner har alla gemensamt att vi just nu befinner oss i  lägenhetsaffärer. Det är ett enda elände av uthyrningar,andrahandskontarkt,uppsägningar och inflyttningsdatum just nu ska ni veta.
Man kan bli nervsvag för mindre.

Så fort man lagt ut ägenheten på blocket eller liknande förmedling börjar cirkusen. Och allvarligt,vad är det med folk egentligen? E ska hyra en lägenhet där ägaren lekt Extreme homemakeover och målat hela hallen samt badrum i samma blå nyans som vägskyltarna är i. Det här med förarbete såsom att tejpa lister hade han förbisett och när han ändå höll på hade han målat taket,duschstången och badrumskaklet i samma diskreta blå nyans.

Och  neej, jag tänker inte hyra ut min lägenhet för en engångssumma på 3000 kr för en 4månadersperiod när min månadshyra ligger ett x antal hundralappar däröver och nej vi är inte intresserade av att ta över din "svinsnygga lampa med såndär dimmer och allt" i utbyte mot att du slipper städa ur lägenheten eller liknande! och Nej,man kallar inte nån man aldrig har träffat för "ey mannen" när man ska göra affärer.

vad är det som är så svårt? Kom och titta på lägenheten alt. visa lägenheten. Vi skriver ett kontrakt,du betalar hyran och får en nyckel. No more no less. punkt slut och därmed basta.

Mäklaryrket är inte mitt kall,I´m telling you.

Kommentarer
Postat av: Fia

Haha, ey mannen. Det är en enda soppa det där med bostad, själv försöker jag bli av med trean och hitta en etta.. lättare sagt än gjort :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback