18:e maj - snö.

Idag när jag slog upp mina gröna (fel,det var egentligen först när jag vinklade upp persiennerna) så hade Gällivares gräsmattor återigen bäddats in i vit snö. Jag blev lite glad,jag menar det är ju kul med lite omväxling efter två veckors oavbrutet regnande. Det är baske mig inte konstigt att man blir lite inårvänd och eljest som norrlänning. På söndag beger jag mig mot Umeå igen och hoppas på lite försommarvärme såhär sista veckan i skolan. Jag har endel grejer att stå i innan jag lämnar björkarnas stad för sommarvistelse i lappmarkerna. Jag måste  tömma min lägenhet så mina hyresgäster (vilka det nu blir) får plats,jag ska försöka få klarhet i var jag ska tillbringa min höst,jag ska gå på några föreläsningar och sen ska vi vara glada på brännbollsyran. Men precis som min bästa vän Nonno sa så lade vi ribban för högt förra året så yranhelgen kommer aldrig mer bli lika rolig! ;)
Jag kommer sakna henne hos mig iår!

OCH; jag har insett hur skönt det är att ibland få hjälp med saker och ting. Ibland behöver man en oväntad insats från någon för att inse det. Kanske behöver man inte alltid fixa allting själv och dra på sig ett magsår på kuppen?Kanske är det egentligen helt okej att inte hinna eller orka med allting själv utan helt enkelt acceptera att det inte är ett nederlag att hjälpas åt? En lektion till alla duktiga flickor där ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback