det här med snö,är det så kul egentligen?

Min älskade vän N uttryckte under ett samtal tidigare idag sin otroliga glädje över att det kommit SNÖ på Gotland.
Jag anade ugglor i mossen och bad henne precisera sig lite med vad man menade som snö på Gotland med gotlandsmått mätt. Svaret blev att det liksom yr sö i luften men den fastnar inte på marken.

jaha. :)

N borde skämmas som kallar detta för snö. hon som är uppvuxen här uppe i lappmarkerna,men jag antar att man sänker sina krav efter några terminer på en ö långt långt bort. Snö kan man däremot snacka om här hos oss.
Jag är redan sjukt less! Man kan dessutom tycka att i ett samhälle där det alltid kommer snö i mängder om vintern så borde snöröjningen gå på rutin och fungera prickfritt. Men icke. Här får man minsann ha tungan rätt i mun om man ska ut på vägarna. I fredagskväll när jag kom ut från jobbet hade jag en halvmeter snö på min bil,ingen sop,bara en vindrutetorkare som fungerade och huvudvärk. Jag klarade att hålla mig på vägen ända fram till uppfarten till vårt hus,där körde jag däremot fast och var tvugen att få hjälp av två snälla grannar för att komma lös!
Jag kan inte med ord uttrycka min glädje över snöns ankomst. TJOHOPARTYBALOHA!

Nu ska jag slänga på en tvättmaskin så jag slipper gå runt i intersportsockar i storlek 45 till veckan.
Vi säger så vänner.

Kommentarer
Postat av: Den s.k. N

Nu är de faktiskt så att igår kväll fastnade snön på backen, och imorse kunde man glida ner på dom isiga kullerstenarna på väg till skolan. Jag var überlycklig och livet var underbart. Så JA, vintern är nödvändig!

2007-11-12 @ 21:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback