om riktiga män.

Jag läser om de s.k. stureplansprofilerna som överasskande nog dömts till fängelsestraff för våldtäkten på den 19-åriga kvinnan. Det var lite oväntat vill jag påstå men där ser man.

Jag blev väl inte direkt överasskad när tingsrätten från början friade männen.
Jag menar,oddsen låg väl inte på tjejens sida. Hon var deras "hora",hon kallade sig själv så, hon var full som en vårbäck, hon hade haft sex flertalet gånger tidigare med männen,bl.a. på krogtoaletten,det förekom ofta våld och förnedring i sexet. Jag kan så ärligt erkänna att jag själv höjde lite på ögonbrynen när jag läste det.

 Jag kan tycka det är synd att man som tjej tycker det är okej att vara två killars hora och att det är okej,även om jag är väl medveten om att vi alla har olika böjelser och tänder på olika saker,att två killar spottar och slår en medan de sätter på en. Det kanske är jäkligt omodernt det här tänket om att sex,även om man gillar det lite kinkystyle, ändå någonstans ska ha med ömhet,glädje och lust att göra?
kanske. kanske inte.

Den här tjejen fick iallafall en fjärrkontroll uppkörd i underlivet och blödde från alla kroppsöppningar efter den här natten. Killarna menade att hon stönade högt medan kvinnan berättar att hon skrek och grät. vad var det då stureplansprofilerna missuppfattade? Borde man inte någonstans i sin alkoholdränkta hjärna ändå hajja till?
Jag tycker bara det är förjäkla sorgligt,smutsigt och kallt.

Och helt plötsligt sköljer en våg av ömhet över mig. över alla de fantastiska,snälla och fina killar och män som faktiskt finns. Runt om i landet och i min direkta närhet. Som går en lång omväg bara för att se till att man kommer tryggt hem från krogen,som sätter en i en taxi fast man propsar på att gå,som bryr sig om sina fruar och flickvänner,som aldrig skulle göra oss illa,som lägger en filt över mig när man somnar i soffan och pysslar med en när man är sjuk. Som varje morgon gjort iordning frukost med russin placerade till ett hjärta i tallriken när han stigit upp en timme tidigare och farit till jobbet.

Riktiga män kör inte upp fjärrkontroller i kvinnors underliv. Det känns plötsligt så fjuttigt att gnälla över smulor i köket och oupppackade träningskläder i hallen. Vi älskar er,vanliga snälla fina killar och män!

Kommentarer
Postat av: Anonym

you said it sistah!

Postat av: Anonym

verkligen bra skrivet!

2007-10-22 @ 14:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback