Pappa Rudolf och den där Nightingale.

Nu utmanar jag ödet men nu tror jag baske mig att det är vår. Det luktar ju grill ute! och när jag gick hem från S nyss så mötte jag en man som gick efter vägen utan skor. Jag vet dock inte om detta berodde på våren.
Men ni vet, i fredags satt folket mot väggen utanför skolan och solade och jag har sett några barfotafötter i ballerinaskor. Och det luktar grillning ute,som sagt. Enligt bondepraktikan ska det dock komma ett bakslag till med snö. Det meddelande en vän till mig som kan allt om lite och mycket.

och helgen då. Jag är nog den enda i Umeå som inte rasslat iväg om kvällarna med påsar från gröna butiken för att fira dendärårstidenmanintefårnämnafördåkommerdetsnöigen. Jag tillbringade fredagen med att städa min lägenhet,det var välbehövligt. Jag t.o.m putsade fönster! Idag har jag och S ätit Häagen-dazs och laddat ner "Sunes jul", alla 24 avsnitt från julkalendern 1991. Vi två har ju inte samma humor som alla andra men jag skrattar mig halvt fördärvad åt scenen när pappa Rudolf bakar knäck. kan det bli bättre?

Och kolla här alla ni som suckar åt alla gratissidor jag är med på. Kolla vad mycket prima tandkräm jag fått hemskickat!;)
 Jag donerade några förpackningar åt min uppsatspartner och hon radade så fint upp tandkrämen vid datorn när vi i fredags satt på medicinska biblioteket och nötte. Detta ledde till att tandläkarstudenter ville inleda konversationer och ta reda på om vi möjligtvis var blivande tandhygenister. Som hundtricket fast med tandkräm.

image190


På måndag går mina blivande yrkeskollegor ut i strejk och det var inte en dag för tidigt. Det är väl ändå dax att inse att Florence Nightingale-tiden är över och att sjuksköterskor inte ser sitt yrke som något kall längre. Vi har en treårig högskoleutbildning och ett ex antal tusen i studieskulder. och då har vi inte ens kommit in på ämnet om ett yrkesansvar som många människor inte har en susning om eller diskussionen om varför de viktigaste arbeterna i samhället är de lägst värderade. Nej det är bara att öppna börsen och hosta upp nu!

Kommentarer
Postat av: Cissi

haha :) gratis är gott! mina vänner suckar också över att jag ständigt är inne på gratissidor och beställer hem varuprover. haha :D men vart fick du tandkrämen ifrån? :S har inte hittat...

2008-04-20 @ 08:02:09
Postat av: Ida

Jamen visst är det!?:) tandkrämen fick jag genom att gå med på sidan buzzador.se,där man får prova nya produkter. följ den här länken så hittar du!:)http://www.buzzador.com/se/buzzador/register.php?refstr=Idapidan

Postat av: Liselott

Det där lät ju jättekul! Jag registrerade mig också och då blev det automatiskt att du värvade mig... Hoppas det är okej. Kram.

2008-04-20 @ 15:22:56
Postat av: Ida

Liselott: självklart,inga problem!:)

2008-04-20 @ 17:00:38
URL: http://novey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback